października 07, 2021

Jędruś

Jędruś to chłopak ze wsi...Prosty i szczery ale życiowo mądry. Przyjechał upaciany białą olejnicą obłażącą miejscami. A twardy z niego chłop, solidnie zbudowany, to i nie poddał się srogiemu szlifowaniu. Za to w nagrodę dostał paradny, żółty surdut i portki a pod nim koszulinę w kwiaty :)
Krzesełko to sentymentalna pamiątka po kimś bliskim i jest stałym wyposażeniem domu, w którym królują same wyjątkowe mebelki. Tym bardziej zależało mi na nadaniu mu ciekawego charakteru.

Szlifierką obdarłam większość farby i lakier pokrywający drewno pod nią. Narażone na użytkowanie siedzisko zostało zabejcowane w kolorze jasnego dębu i pokryte dwoma warstwami lakieru akrylowego. Podobnie środkowa część oparcia oraz "skarpetki" u jego nóg. Część nóg i boczne "skrzydełka" oparcia dostały 3 warstwy farby Liberon  - złocisty kłos oraz wosk bezbarwny do zabezpieczenia. Wzory na oparciu odmalowałam farbami akrylowymi i zabezpieczyłam również lakierem. Aby załatać niedoskonałości przy krawędziach oraz nadać kolorowi wymiarowości wykończyłam wszystko woskiem ciemnym. 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Chataodnowa.pl , Blogger